Rodzice
Facebook
Udostępnij
LICZNIK ODWIEDZIN
1307630
DzisiajDzisiaj508
WczorajWczoraj730
Ten tydzieńTen tydzień3471
Home Realizowane projekty

Realizowane projekty

Wartościowa Szkoła

 

Jeszcze w czasie wakacji, w zupełnie nieoczekiwanych, zaskakujących okolicznościach rozpoczęła się moja znajomość z niezwykłą osobą, trenerką, psychologiem, coachem panią Zofią Domaradzką –Grochowalską. Po czterech miesiącach zdalnej edukacji, zamknięciu w czasie pandemii, niepewności jutra i ogromnego, psychicznego obciążenia nauczycieli widziałam potrzebę zatroszczenia się o nich i wsparcia przed nowym rokiem szkolnym. W lipcu poprosiłam panią Zofię, aby mi w tym pomogła. Nauczyciele wzięli udział w profesjonalnym badaniu MindSonar , a w sierpniu w sześciogodzinnych cudownych warsztatach „Wartość samopoznania, czyli o tym jak sposób myślenia i system wartości wpływają na podejmowanie decyzji i zachowania w kontekście: Ja jako nauczyciel wobec uczniów” prowadzonych przez Zosię Domaradzką. To początek wdrażania w naszej szkole Modelu Wartościowe Szkoły, którego celem jest rozwój kompetencji społecznych i osobistych społeczności szkolnej, w tym wzmacnianie odporności psychicznej. To innowacyjna propozycja Akredytowanej Placówki Doskonalenia Nauczycieli „Impuls” dla polskich szkół tak bardzo potrzebna w obecnej sytuacji.

Więcej…

 

Nasza szkoła – Szkołą Myślenia Krytycznego

Nasza szkoła – Szkołą Myślenia Krytycznego

Nauczyciele naszej szkoły jeszcze w trakcie wakacji aktywnie przygotowywali się do bieżącego roku szkolnego. Przeanalizowali wyniki ankiet uczniowskich na temat plusów
i minusów zdalnego nauczania. Na tej podstawie sformułowali kierunki pracy szkoły od września w warunkach stacjonarnych, a gdyby zaszła taka potrzeba on-line. To, co uznaliśmy za najważniejsze w naszej pracy, to odbudowywanie relacji, zadbanie o dobrostan uczniów, nauczycieli, czyli równowagę psychiczną, fizyczną i duchową. Kształtowanie postaw, rozmowy o emocjach, szukanie nowych sposobów efektywnego nauczania okazało się najważniejsze. Aby wdrożyć te założenia w życie Szkoła weszła do pionierskiego programu opracowanego przez Macieja Winiarka trenera i tutora TOC „Szkoły krytycznego myślenia”. Uzyskała certyfikat Szkoły Myślenia Krytycznego. https://mysleniekrytyczne.edu.pl/o-nas/certyfikowane-szkoly/

 

Więcej…

 

Pracownia językowa

„Nowoczesna pracownia językowa – nowe możliwości dla uczniów Szkoły Podstawowej

im. Rzeczpospolitej Norwidowskiej w Strachówce.”

Korzystając ze środków Samorządu Województwa Mazowieckiego w ramach „Mazowieckiego Programu Dofinansowania Pracowni Informatycznych i Językowych” oraz wkładu własnego Gminy Strachówka stworzyliśmy w sali numer 5 nowoczesną pracownie językową. Na wyposażeniu znalazły się:

  • zestaw nowoczesnych mebli
  • 21 słuchawek z mikrofonem
  • wydajny komputer nauczycielski
  • 65 calowy monitor interaktywny
  • kolorowa drukarka laserowa
  • 5 komputerów przenośnych do pracy w grupach

Dzięki pracowni, uczniowie mogą w studyjnych wręcz warunkach odsłuchiwać nagrania i prowadzić konwersacje w różnych konfiguracjach, bez przesiadania się na inne miejsca. Całością zarządza specjalny program dostarczony z pracownią. Monitor interaktywny służy do wyświetlania obrazu z komputera, pozwalając przy tym na dodawanie notatek oraz przeglądanie internetu i materiałów z dysku USB. Do dyspozycji mamy też drukarkę sieciową – do wydruku kolorowych materiałów oraz 5 laptopów uczniowskich do pracy projektowej.

W ramach własnych środków, w pracowni zamontowaliśmy punkt WiFi zespolony z internetem OSE 100/100 Mb/s, który tworzy z komputerami uczniowskimi zamkniętą bezpieczną sieć. Filtrowanie treści zapewnia Open DNS. Uczniowie mają dostęp do wspólnego dysku sieciowego, celem wymiany plików. Do zarządzania pracą na stanowiskach uczniowskich służy oprogramowanie, które zapewnia podgląd i zdalną kontrolę komputerów uczniów.

Autor projektu: Sebastian Radzio

 

 

Dzień księgarza: występy klas V-VIII i III gimnazjum

W drugiej części prezentacji książek przygotowanych z okazji Dnia księgarza oglądaliśmy scenki w wykonaniu klas V- VIII i III gimnazjum. Rozpoczęła klasa V pod kierunkiem pani Marioli Orzechowskiej, która zachęcała do przeczytania „Chłopców z Placu Broni” Ferensa Molnara. Klasa VI i wychowawczyni pani Katarzyna Rybner zaprosiła nas do „Akademii pana Kleksa”. W sposób szczególny z ogromnym poczuciem humoru uczniowie klasy VII i pani Iwona Gajda zachęcali do przeczytania „Balladyny” Juliusza Słowackiego.

Więcej…

 

Dzień księgarza: występy klas 0-IV

 

Czy wiecie, że 13 grudnia jest Dniem księgarza? Dzisiaj w naszej szkole z tej okazji klasy przygotowały fantastyczne prezentacje książek, które polecały swoim kolegom i koleżankom. Pomysłodawczynią tego dnia była pani Iwona Gajda, nasza szkolna bibliotekarka. Prezentacja odbyła się w dwóch grupach klas młodszych od zerówki do klas czwartych i klas starszych.

Więcej…

 
Więcej artykułów…
A- A A+

This text will be resized

Facebook Slide Likebox